Реклама в Телеграм в Україні: що відбулося за рік

Telegram продовжує розвивати свою рекламну платформу, і я вирішив поділитися своїми враженням щодо цього інструменту. Нагадаю, робота Telegram Ads в Україні почалася в грудні 2023 року.

Переваги реклами в Telegram

Менша кількість реклами.

Telegram — відносно новий рекламний майданчик, тож там поки не так багато рекламодавців, як на інших популярних платформах (Instagram/YouTube/Facebook). Це збільшує ймовірність того, що ваша реклама буде помітнішою для аудиторії.

Гнучкість у використанні стартового бюджету

Хоча мінімальний перший платіж для безготівкового поповнення рекламного кабінету становить еквівалент 700 євро в грн, Telegram не обмежує рекламодавців у часі на використання цієї суми. Ви можете витрачати ці кошти поступово, протягом кількох місяців, залежно від потреб кампанії.

Різні цілі для рекламних кампаній

Telegram надає кілька варіантів цілей для кампаній, що дозволяє налаштувати рекламу під конкретні завдання бізнесу. Серед доступних варіантів: реклама для залучення підписників на ваш канал, реклама чат-бота, трафік на вебсайт, та інші. Цей вибір цілей дає змогу адаптувати кампанії для досягнення більш точних бізнес-результатів.

Оплата криптою (TON)

Формально це плюс, оскльльки це ще один альтернативний варіант оплати для рекламодавця на додачу до безготівкогового банківського платежу. По-друге, там немає вимоги про мінімальну суму в 700 євро. Хоча суб’єктивно я сприймаю це просто як ще один крок Telegram для популярізації власної монети.

    Недоліки реклами в Telegram

    Стартовий платіж для безготівкових оплат

    Попри гнучкість у використанні коштів, мінімальний поріг у 700 євро все ж залишається. Це робить платформу менш привабливою для малого бізнесу, особливо якщо порівнювати з Google Ads чи Meta Ads, де можна стартувати з 5 баксів. І ще нагадаю, що спочатку сума першого платежу становила 2100 євро, її зменшили до 700 євро лише восени 2024 року.

    Обмежені можливості мікротаргетингу

    В Telegram значно менше мікротаргетингових опцій порівняно з такими платформами, як Google Ads чи Meta Ads. Якщо вам потрібен глибокий та точний таргетинг, Telegram може не завжди задовольнити ці вимоги.

    Примітивний інтерфейс рекламного кабінету.

    Telegram Ads програє у зручності та можливостям абсолютно всім (Google Ads, Meta Ads, TitTok, LinkedIn, Twitter, тощо). Хоча якщо ви розміщуєтесь через агенцію, то це стає проблемою агенції, а не вашою особисто.

    Обмеження у форматах оголошень

    Telegram пропонує лише один формат оголошень із мінімальними можливостями для його адаптації (зображення може бути невеликим або взагалі відсутнім). Також розмір тексту обмежений та короткий, що обмежує креативність.

    Незручна звітність

    Це повна жесть. В таблицях звітності немає рядка “total”. Робота з довільними інтервалами дат відстуня. Подача інформації абсолютно незручна. Коли ви вперше бачите звітність в Telegram Ads, xочеться нанести тяжкі тілесні людині, яка за це відповідала в команді Телеграм.

    Обмежені можливості для міжнародного просування

    Для українських компаній, які планують вихід на інші ринки, Telegram має обмежені можливості у таргетуванні на міжнародну аудиторію, що може бути важливим фактором для бізнесів, орієнтованих на глобальну експансію. Можна “цілитись” тільки на українців, що знаходяться за кордоном. Але, наприклад, на німців чи французів ви рекламу запустити не зможете.

      Загалом, Telegram може бути корисним інструментом для реклами, особливо якщо ваша аудиторія активно користується цією платформою для комунікацій та отримання інформації. Однак моя суб’єктивна оцінка – поки ця рекламна платформа поки що “найсиріша” і має найменший функціонал у порівнянні з іншими гравцями платної реклами.

      Не хочете мучитись самі з налаштуванням реклами в Телеграм? Звертайтесь в UAMASTER digital agency.